vineri, 13 decembrie 2013

NORAZO (노라조)


yayayayasaengma (saengma saengma)
yayayayasaengma (saengma saengma)
apdari dwisdari ttaenggyeo dwismogi dwisgori ttaenggyeo
mureupi siryeodo

yayayayasaengma (saengma saengma)
yayayayasaengma (saengma saengma)
sesangkkeutkkaji idaero dallija

himdeureoyo (dakdagadakdagadak hiha)
sumichayo (dakdagadakdagadak huha)

(In "Wild Horse" este vorba despre un om care vrea să traiasca liber, dar lumea din jurul lui incearca sa-l imblanzeasca.)


Norazo (노라조). Denumirea trupei te duce la rezonante latino, dar suna similar cu cuvântul coreean 놀아 줘 (Norajuo). In final, numele acestui duo pop-rock coreean vine de la caractere chinezești 努 喇 鸟, care înseamnă "O pasăre care încearcă din greu să strapunga aerul cu ciocul". 
Pana la ultimul MV, Wild Horse, habar nu am avut de Norazo. A fost ca o revelatie. Incerc sa-mi pastrez mintea limpede si sa nu ma las absorbita cu totul de super-idolii kpop (bine, micile exceptii se accepta :-)) )
Asa ca ori de cate ori descopar si altceva ce este subestimat, satisfactia e pe masura. Mai putin cunoscut dar foarte talentat, Norazo este un duo, care a debutat pe 2 august 2005, format din Cho Bin si Lee Hyuk. Ei promoveaza o muzica usor de ascultat, un stil unic, excentric, atractiv, complet diferit de modelul k-pop standard. Par doi comici, costumele de scena sunt deseori bizare, melodiile lor sunt amuzante, distincte si reusesc sa creeze o stare de buna-dispozitie, caci "muzica si viata ar trebui sa fie distractive". Chiar daca satira e cuvantul de ordine, Cho Bin și Lee Hyuk sunt doi muzicieni al caror talent nu poate fi negat
Inainte sa devina Wild Horse, Cho Bin si Lee Hyuk au fost pe rand, Superman...
piratii din Caraibe (Makerel)...
Women Person...
chiar si Elvis Presley (Figh Disperately)...
activisti militanti...
pana au mancat Curry
pana au ajung regii vanzarilor (King of sales, ca distractia sa fie maxima :-))
Norazo are multi fani in Coreea și Japonia. Cariera lor internationala a luat avant dupa ce formatia a concertat in 2010 in New York la Chuseok Festival si in 2012 la Londra, la Korean Culture Festival.

Membri
Nume de scena: Cho Bin; Nume real: Cho Hyun Joon; Data nasterii: 25 octombrie 1974; Inaltime/greutate 181cm/70 kg; Pozitie: lider, vocalist
Nume de scena: Lee Hyuk; Nume real: Lee Jae Yong' Data nasterii: 26 august 1978; Inaltime/greutate: 185cm/72 kg. Pozitie: vocalist, chitarist

Discografie:
Albume:
Cheot Churyeon (첫출연; First Appearance) - 2 august 2005
Miseongnyeonja Bulgama (미성년자불가마 -  Underage Fire Oven) - 13 martie 2007
Three Go - 20 noiembrie 2008
Hwangoltaltae (환골탈태 - Righteous)- 20 aprilie 2010
National Domination - 4 noiembrie 2011

Digital single
Daehanminguk (대한민국; Republic of Korea) - 25 aprilie 2006
Yoreum Single (여름싱글; Summer Single) - 8 iulie 2009
Yasimjak (야심작) - 1 decembrie 2009
2010 Norazo Namagong World Cup Song (노라조 남아공 월드컵 송; South Africa) - 10 martie 2010
Bang Bang (뱅뱅) (Mad Team, Norazo) - 13 august 2010
Kkuldanji Naegedo Sarangi (꿀단지 내게도 사랑이) - 17 septembrie 2010
Pyojeoljag (표절작) - 6 octombrie 2010
Mungmungi (멍멍이) - 16 decembrie 2010
Pojangmacha (포장마차; Cart Bar) - 6 mai 2011
Ppalgan Nal (빨간 날; Red Letter Day) - 22 septembrie 2011
Yeojasaram (여자사람) - 4 mai 2012
Wild Horse (야생마) - 13 noiembrie 2013

4 comentarii:

  1. Interesanta aceasta trupa imi place multumesc Manuela !

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Manu, am ramas nitel surprinsa insa foarte incantata cand am gasit articolul tau despre NORAZO. Spun nitel surprinsa fiindca nu credeam ca multa lume le "gusta" muzica. Eu i-am descoperit anul trecut cred, daca nu chiar mai inainte, cu melodia CURRY... si amuzata dar si placandu-mi ritmurile antrenante i-am luat nitel la cercetat....Sunt nebuni, sunt haiosi, sunt excentrici insa sunt extrem de talentati.
    Dar pe langa stilul lor unic de interpretare, aveam sa descopar si o latura serioasa, rascolitoare, emotionanta in interpretarea altor melodii. Permite-mi te rog, sa-ti pun aici linkul uneia dintre melodiile care m-a facut sa ma indragostesc de ei....efectiv am ascultat-o pana la saturatie, de nenumarate ori dupa ce am descoperit-o....Versurile sunt superbe, din pacate la momentul asta nu resusesc sa dau de videoclipul unde se gaseau acestea, insa sper sa va placa si numai linia melodica...
    http://www.youtube.com/watch?v=lcYmdP5dIBU
    Dintre cei doi, Lee Hyuk este preferatul meu insa...are o voce de exceptie, as zice una dintre cele mai bune voci rock coreene....ascultati-i interpretarile solo, cele de la Immortal song unde ii lasa "cu gura cascata" chiar si pe alti colegi mai bine cotati!
    http://www.youtube.com/watch?v=r8k4Oh7M_gs
    Multumesc Manuela, pentru tot ce ne oferi, pentru ca m-ai facut sa petrec o seara foarte placuta reamintindu-mi de o mai veche iubire, reascultand melodii superbe!
    Cu drag, Maya!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Maya, uite aici un link cu versuri in engleza si spaniola http://www.youtube.com/watch?v=_PYXi3hv6xg. Melodia se numeste Hyung. ai dreptate, au niste voci exceptionale, cu un plus pentru Lee Hyuk datorita abilitatii sale execeptionale de a lua note foarte inalte. cat am cautat informatii am vazut si cateva din momentele lor la Immortal Song. uite aici un alt moment extraordinar: http://www.youtube.com/watch?v=Bh5prB1OKAw . da, melodiile lor sunt haioase, prezentarea este comica, dar este ambalajul de prezentare a multor lucruri serioase. (SÁTIRĂ (‹ fr., lat.) 1. Categorie estetică aparținând sferei comicului, care ridiculizeaza violent obiectivul vizat, subliniindu-i caricatural laturile negative. )

      Ștergere
  3. Ce bucurie mi-ai facut, draga Manu, cu melodia Hyung! Multumesc, multumesc, multumesc! Nu stiu daca ma crezi, dar obinuiam sa o ascult ori de cate ori aveam un moment mai greu sau eram trista. Imi dadea un imbold de a merge mai departe. Trebuie sa spun ca eu sunt o impatimita a melodiilor lente, romantice, a baladelor.... insa, o bucata buna, o voce superba nu refuz niciodata indiferent din ce gen muzical face parte. Iar Norazo, si in special Lee Hyuk reusesc sa-mi faca "pielea de gaina", sa ma impresioneze de fiecare data cand ii ascult.
    Un week-end minunat iti doresc!
    Maya

    RăspundețiȘtergere